من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

این روزها حالمون خوش نیست

این روزها من هم مثل همه مردم این سرزمین حالم خوب نیست ازدحام اخبار دردناک رو ح همه رو خراشیده واین خبر آخر در مورد دختر مظلوم نیکا شاه کرمی به شدت من رو بهم ریخته تصور حجم عظیم عذابی که این دختر نوجوون کشیده خیلی دردناکه . خدا به داد دل خانواده این دختر برسه . 

کار هر روزم شده  خوندن اخبار توییتر و اینستاگرام و ....

مرتب با خودم میگم چی می‌خواستیم و چی شد...

آزادی ، برابری ، عدالت اجتماعی ... و حالا در واقعیت به هیچکدوم نرسیدیم  که هیچ خیلی بدتر هم شده گویی فقط جای شیخ و شاه عوض‌شده یک گروه رفتن و گروه دیگه ای که جایگزین شده همون نابرابری‌ها ، رانتها و سواستفاده ها رو انجام میدن و مردم هم هرروز فقیر و فقیرتر میشن  و این وسط بزرگترین ظلم هم به مذهب شده چونکه همه این کارها در لوای مذهب انجام شده ....

خلاصه خیلی به هم ریختم و چشم انداز روشنی هم نمی‌بینم ...


نظرات 12 + ارسال نظر
سپیده دوشنبه 2 آبان 1401 ساعت 01:00

سلام
درود به شرف شما که انسانید و نسبت به درد جامعتون بی‌تفاوت نیستید
فقط خواستم بگم جدای از اوضاع فلاکت بار جامعه و گرانی و فقر شدید، اینقدر فیلم و عکس از ضرب و جرح وحشیانه مردم بی دفاع و دزدیدن اونا هست که مثل روز روشنه کی ظالمه کی مظلوم و دیگه جای بحث با اونی که خودشو زده به نفهمیدن باقی نمیمونه

ممنون از حضورتون . کاملا باهاتون موافقم اگر منصفانه و بدون وابستگی به مسایل نگاه کنیم کاملا مشخص هست چه کسی ظالم و چه کسی مظلوم هست . اما مهمترین موضوع همین انصاف و عدم وابستگی به طیف فکری خاص هست.
من همیشه در مثال هام گفتم اگر برای قضاوت بین اختلاف مثلا پسرم و طرف مقابلش بدون در نظر گرفتن رابطه مادر و فرزندی تونستم قضاوت کنم و اگر حق با طرف مقابل بود حق رو به اون بدم میتونم ادعای انسان بودن و شرافت داشتن بکنم .

نسرین جمعه 22 مهر 1401 ساعت 23:32 https://yakroozeno.blogsky.com/

بذار هر کی میخواد بیاد اینجا و اونجا روضه بخونه و سرشو بکنه زیر برف. برف موندگار نیست. هیچوقت نبوده...
ایران فقط از نظر نفت در دنیا دومه، ثروتی که توی عسلویه هست اندازه ی هفت کشور مشابه وسعت ایرانه. اما ما زباله گرد داریم. کودک کار داریم. معلومه مردم دیگه تحمل نمی کنن. جنبه های اجتماعیش در خود ایران و دنیا که پیشکششون.

کاملا درست میگی نسرین جون متاسفانه بعضی آدمها در پذیرفتن واقعیتها هم طایفه ای و حزبی برخورد میکنن و این اولین نشانه رشد نیافتگی و تعصب کورکورانه هست .

نون چهارشنبه 20 مهر 1401 ساعت 21:16

چقدر o عالی گفتن
به قول شما باید نگاه کنیم کی چی میگه نه این که گوینده کی هست.

تشکر از توجهتون .

سلام سه‌شنبه 19 مهر 1401 ساعت 08:58

سلام
این چنین ادعایی ندارم
دیروز عکس ۲۴ شهید نیروی انتظامی را روی دیوار دیدم
بالاخره ما توی این کشور زندگی می کنیم اختلاف طبقاتی و گرفتاری اقشار مختلف بیکاری جوانان و خیلی چیزهای دیگر را هم می بینیم شاید دو سه پیش من پیش بینی اینگونه مسائل را می کردم و در page های مختلف که احتمال داشت مسئولین رویت کنند هشدار می دادم که گرانی ۶۰ تا هفتاد در صد مردم را به خیابان خواهد کشاند
ولی مسئله ی آنهائیکه دروغ پردازی می کنند چه دولتی باشند و چه مزدور خارجی فرق می کند
من این جریانات را به فال نیک می گیرم تا دولتمردان هم گوشی بدستشان بیاید و اقدامات عاجل برای رفع گرفتاری بکنند

خدا خیرتون بده. بله امیدوارم این اتفاقات ختم به خیر شود . و هر آنچه خیر و صلاح عموم هست اتفاق بیفتد.

O دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت 22:35

ممنون از پاسخگوییتون هر چند که من خواستم از جنایات مجاهدین خلق بگین.
البته که من و هر انقلابی دیگه ای نقد داریم به بعضی از مسایل اما اینقدر باید هوشیار بود که مسایل رو درگیر هم نکرد، نقد ما به عملکرد بعضی از خواص هست که قطعا گذر زمان معلوم می‌کنه اونها هم همچین دلشون با این نظام نبوده و نیست و نخواهد بود!
قطعا امام علی علیه السلام معصوم بودن و عاری از خطا و اشتباه و کسی که ادعای راهش رو می‌کنه باید سعی کنه پا رو جا پای امام بذاره اما آیا زمان امام علی اختلاس نبوده؟ منافق نبوده؟ همه اینها بوده و وجود کم و کاستی ها قطعا به ولی و خلیفه مسلمین ارتباطی نداشته!
کم و کاستی که الان در جامعه هست ربطی به اصل نظام و انقلاب نداره .شما اسم چند نفر رو بردید بذارید براتون خاطره سازی کنم
گروهک تروریستی منافقین، تنها در زمان 11 فروردین تا 26 اسفند سال1362، مسئولیت ترور 4583 شهروند ایرانی را برعهده گرفت.(خودشون گفتن کار خودشونه)
جنایاتشون در تهران،اهواز،شیراز،سمنان و بابل و گیلان و قم و...بمب گذاری در حرم آقا امام رضا و شهید شدن زائران بی گناه و شهید کردن شهیده کمایی به جرم داشتن حجاب و به شهادت رسوندن هفده هزار نفر از اشخاص سیاسی و مردم عادی! کمک به صدام برای جنگ افروزی علیه ایران!
بازم هست هنوز،اون وقت شما اسم چند نفر رو آوردین! واقعا شما نمیدونی چرا جنگ ادامه داشت بعد فتح خرمشهر! چون اگر ادامه نمی‌دانیم باید قبول میکردیم که ما جنگ رو شروع کردیم که کذب محض بوده و غرامت هم نمیدادن!هنوز 2 هزار کیلومتر از مناطق کشور در اشغال عراق بود،از عقلانیت به دور بود اگر ایران بدون هیچ پیش‌شرطی جنگ رو تموم میکرد و باید یه گوشمالی حسابی میدادیم که دیگه هوس تعرض به خاک ایران رو نکن البته نه فقط برای عراق بلکه برای هم پیمانانش هم بود! در مورد آقای فروهر و خانومش هم قطعا باید یادتون باشه که خود آقا دستور اکید دادن برای پیگیری و اتفاقا وزارت اطلاعات بعد از تحقیق اعلام کرد نیروهای خودسر و وظیفه نشناس که از دشمن خط می‌گرفتن این کار رو کردن و دادرسی تا اعلام نهایی حکم اعدام و حبس ابد و... ادامه داشت و مسولین عذرخواهی هم کردن اتفاقا این امر نشون میده که ما خودمون رو معصوم نمی‌دونیم و در صورت اشتباه حتی از طرف نیروهای رده پایین، عذر خواهی از طرف رده های بالا صورت میگیره. آقای منتظری هم اگر تفکر و عقل سیاسی میداشتن که قطعا ایشون الان باید رهبر می‌بودن قاعدتاً ایشون به خاطر ساده لوحیشون کنار گذاشته شدن!
خوارج هم کسانی بودن که بعد از اینکه به حرف امام نکردن و شکست خوردن گفتن امام باید استغفار کنه و عذرخواهی کنه!!! و چون امام زیر بار حرف زور و اشتباه نرفتن اونها هم از دین خارج شدن الان من آیا خواستم ولی امر عذرخواهی کنه؟یا مثل کوه پشتش ایستادم و با تمام کم و کاستی هاییکه هست دست از حمایتش بر نمیدارم! اما منم شما رو مثل دار و دسته معاویه میبینم که قرآن سر نیزه کردن و عوام رو فریب دادن و شدن خوارج! اشتباه شما اینه که فک میکنین مردم جنایات منافقین رو فراموش میکنن، دشمن جاهل انقلاب فک می‌کنه با این فتنه ها می‌تونه ضربه بزنه اما نمیدونه که داره به نفع انقلاب کار میکنه،چون بالاخره حقیقت معلوم میشه مثل سوءاستفاده ای که میخواستن از خون مهسا بکنن! دروغاشون چطور لو رفت ،اسناد پزشکی از بچگیش مشخص شد و نامه پدرش به تامین اجتماعی در مورد بیماری دخترش و... بیچاره اون دختر که از خونش دنبال منفعت بودن و بهانه، قضیه نیکا هم که مادر و خالش اینقدر ضد و نقیض با شبکه های خارجی صحبت کردن که الان اونا هم موندن کی راست میگه کی دروغ، مادر میگه ۲۸ گم شده، خاله میگه۲۹، مادر میگه من نمی‌دونم دختر ۱۷ سالم ساعت دوازده شب تو ساختمون نیمه کاره چکار میکرده؟! خاله میگه برا اعتراضات رفته بوده و ....
گفتن مخالفت ما با حجابه بعد اعتراض عریان راه انداختن تا همه بفهمند هدفشون برای ایران چیه و منظور دوتار مو نیست و هرزگی و به لجن کشیدن نهاد پاک خانواده و اصل نظام هست.
اروپا و آمریکا و پان ترک و پان کرد و پان عرب و کومله و منافقین سخت در اشتباهند...
در ضمن اینم بدونین برای من خدای فضای حقیقی و مجازی یکیه و اون احد و واحد و قهار و چاره جویی هستش. در ضمن نه خودم و نه خانوادم هیچ منفعتی از این نظام نبردیم جز امنیتش چون من و امثال من تربیتمون بر اساس عقیده هستش نه عقده ...
اینو گفتم چون اغتشاشگرایی که گرفتن اکثرشون برای پول دست به این کارا زدن نه برای عقیده و هدفشون .
یه روزی میاد که پرده ها می افته و حقیقت ها آشکار میشه
من به سازمان منافقین نقد کردم اما به شما به چشم یک هموطن نگاه میکنم ، امیدوارم و از خدا میخواهم راه روشن و درست رو مقابل همه ما قرار بده که حداقل در روز موعود شرمنده خودمون نباشیم !
یاعلی

شما مرتب به به گذشته من اشاره میکنید . گذشته ای که من خودم در همون سالهای اول انقلاب با شهامت تمام نقدش کردم و کنارش گذاشتم و این خودش حربه غیر منصفانه و غیر اخلاقی شما هست برای تخریب طرف مقابل تون که نظرش مخالف نظر شما هست و این یعنی تخریب طرف مقابل به جای بحث بی طرفانه برای روشن شدن حقیقت.
امام علی می فرمایند : انظر الی ما قال و لاتنظرالی من قال. یعنی ببینید چه چیزی گفته میشود نه اینکه چه کسی می گوید.
ای کاش به جای حمایت کورکورانه از اشخاص و جریانات و گروهها به سخن و رفتار آنها توجه نموده و بدون وابستگی جناحی و گروهی و با شهامت اشتباهات را نقد نماییم .
این بحث دو طرفه به نتیجه ای نخواهد رسید با آرزوی روشن شدن حقیقت ، از خداوند برای خودم، شما و همه مردم وجدان آگاه و هدایت طلب میکنم .

سلام دوشنبه 18 مهر 1401 ساعت 20:45

محمد سعید نوری:
احتمالا خیلی از شما این تصویر را بار اول است که میبینید. آگهی ترحیم دختر جوانی به اسم سعیده پور آقایی که سال88 توسط رسانه های ضدانقلاب و طرفدار موسوی و کروبی منتشر شد.

میگفتند او در یکی از تظاهراتها شرکت کرده و بسیجیها او را دزدیده اند، سپس به او تجاوز کرده و بعد هم جسدش را سوزانده اند. اما خانواده اش را تحت فشار گذاشته اند تا بگویند به خاطر بیماری کلیه فوت کرده!

این سناریوی وحشتناک را آنقدر محکم بیان می کردند که خودشان هم باور کرده بودند تا جایی که موسوی ابله که از همان موقع هم مشخص بود خودش فهمی از سیاست ندارد و به عروسک خیمه شب بازی دیگران تبدیل شده، در مجلس ختم او شرکت کرد.

فضا ملتهب بود و پر از نفرت، تا اینکه چند روز بعد سعیده پورآقایی که برایش مراسم ختم هم گرفته بودند زنده از آب درآمد وجلوی دوربین گفت من زنده ام و به خاطر دعوا با مادرم چند روز به خانه نرفتم! و حالا خودم هم تعجب میکنم که عده ای برایم مجلس ختم گرفته اند.

چرا یاد این ماجرا افتادم؟ چون جریان ضدانقلاب در این سالها پیشرفت کرده. آنها سال88 زنده را تبدیل به مرده می کردند و میگفتند ببینید با چه نظام پلیدی سر و کار داریم که اینطور دختران را می کشد و حالا حرفه ای تر شده اند و دیگر سراغ زنده ها نمی روند بلکه هرکسی که خودکشی می کند یا مشخص نیست چگونه به قتل رسیده را ربطش میدهند به نظام. حالا می خواهد سارینا اسماعیل زاده باشد یا نیکا شاکرمی، فرقی نمیکند! دنبال دختران جوان کشته شده هستند تا با انتساب مرگشان به نظام، حس عاطفی مخاطب را تهییج کنند و به شورشهای خیابانی نفس مصنوعی بدهند.

هر حرف مفتی را باور نکنیم!
@Sabeti ✅

خوب پس با این تفاسیر که شما می فرمایید همه اینها سناریوهای به قول شما ضد انقلاب هست هیچکسی در این درگیریها کشته و زخمی نشده مردم کاملا آزادانه اعتراضات خودشون رو اعلام کردن گروههای ضربت و نیروهای لباس شخصی وجود نداشته و همه اینها کاملا دروغ هست ...
تا کی میخواهید چشمهای خودتون رو بر روی حقایق ببندید؟

O یکشنبه 17 مهر 1401 ساعت 15:59

مادر نیکا خودشون گفتن نیکا خودکشی کرده و سابقه این کار رو هم داشته حالا شما دم از چی میزنین؟!؟
در ضمن شما داخل سازمان منحوس سابقتون آیا برابری و عدالت اجتماعی برقرار بوده و هست!!؟
چندین ساله که خانومها رو مجبور به چه کارهایی میکنن؟؟به چه بدبختی خیلیهاشون موقعی که از عراق رفتن تونستن فرار کنن؟ اصلا می‌دونن ناموس یعنی چی؟؟!حتما قضیه ازدواج مسعود و مریم رو میدونین دیگه؟؟!
البته که ما انقلابمون رو با اون حروم زاده ها که قتل عام کار همیششون بوده و هست مقایسه نمی‌کنیم. شما اگر هزار بار اعلام برائت کنین از کارهای سابقتون باز هم دستتون تا بازو به خون جوانان ایران آغشته شده؟؟!فکر کردین چطور می‌خواین پاسخ خانواده هاشون رو بدین؟؟!احیانا دچار عذاب وجدان نمیشین؟؟شماها چرا کشتین؟؟؟ یکبار پاسخ بدین؟! حداقل اگر دین ندارید آزاده باشید و واقعیت هارو بگید نه آنچه که به نفعتون هست رو! اگر هر کشور دیگه ای این همه دشمن خودی و بیخودی می‌داشت تا حالا سرنگون شده بود اما این نظام فرق داره چون مولاش امام زمانه !البته اگر اعتقاد داشته باشین.
این فتنه ها برای غربال خوب و بد لازمه، به هر حال تموم میشه روسیاهیش برا ذغال میمونه

متاسفم براتون طوری حرف میزنید که انگار حاکمیت معصوم و بدون هیچ خطایی هست و شماهایی که اینطور کورکورانه دفاع میکنید شریک تمام ظلم‌ها یی که شده و میشه هستید. چند تا از این موارد رو براتون مثال میزنم : ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهرو کشته و آواره شدن هزاران انسان - قتل‌های زنجیره‌ای و کشته شدن داریوش و پروانه فروهر وسایر نویسندگان، اعدامهای زندانیان دارای حکم حبس دهه شصت که به قول آقای منتظری به عنوان جنایت در تاریخ ثبت خواهد شد . با توجه به متن پیامتون که بسیار مغرضانه و غیر منصفانه هست براتون آرزوی آگاهی و بینش منصفانه دارم . عدل و انصاف در قضاوت و اظهارنظر از اصول اولیه اخلاق اسلامی و انسانی هست . هر وقت توانستید با شهامت از گروه فکری خودتون انتقاد کنید و یا انتقادات منطقی دیگران رو بپذیرید و با اعتراف به اشتباهتون در صدد اصلاح اون بر بیایید اونوقت ادعای مسلمانی کنید .یادتون باشه شما یا همفکران و رهبرانتون معصوم نیستید و مسلمان واقعی اون هست که با شهامت اشتباهاتش رو بپذیره و جهت اصلاحش تلاش کنه . شما و امثال شما من رو یاد خوارج میندازه .
بهتون پیشنهاد میکنم در نهج البلاغه توصیه های امام علی مربوط به آداب حکومت داری رو مطالعه کنید تا ببینید حکومت اسلامی چطور باید باشد .
مثلی هست که میگه کسی که خواب هست رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودش رو به خواب زده نه ...
امیدوارم واقعا دنبال شناخت حق و حقیقت باشید نه دنبال جا زدن افکار اشتباه خودتون به عنوان حق و حقیقت...

مهربانو یکشنبه 17 مهر 1401 ساعت 10:26 http://baranbahari52.blogsky.com/

دلمون پر از درده و از غم مادران داغدار، پاره پاره . اما من برعکس همیشه چشم انداز روشنی میبینم

امیدوارم آینده روشنی در انتظارمون باشه .

شادی شنبه 16 مهر 1401 ساعت 07:30 http://setarehshadi.blogsky.com/

ای داد از این بیداد،
متاسفم که مجبوریم برای دلخوشی خودمون رو با عراق مقایسه کنیم، البته اونا هم اگر سوء مدیریت و دیکتاتوری و بعدشم دخالت های این و اون رو نداشتن با توجه به منابعی که دارن الان وضعشون اینجوری نبود، ولی خوبه که بدونیم این پیشرفتها از جمله بزرگراه‌های تهران شمال و مترو و ... طرحش مال 50 سال پیشه که الان اگر چیزی از اختلاس‌ها باقی بمونه خرج می‌کنن و لاک پشتی طرح ها رو پیش می برن.

کاملا باهاتون موافقم . روند رشد را باید دید و با پتانسیل موجود باید مقایسه کرد . دل خودمون رو با حداقل ها نباید خوش کنیم .

رهگذر جمعه 15 مهر 1401 ساعت 21:53

اربعین کربلا بودم
مقایسه کردم کشورمون را با کشور عراق
یک جاده ی دست حسابی ندارد
بهداشت زیر صفر آلودگی فراوان
دیروز هم از سفر شمال برگشتم
بزرگراه های درست درمان همراه با تونل های عریض و طویل
و پل های طولانی
پیش خودم گفتم درسته نارسایی زیاد است و دزدی هم زیاد شده است ولی خدا وکیلی کار هم زیاد شده است
همین مترو که اکثر شهرها مجهز به آن اند
هیچ کشور حاشیه ی خلیج فارس فکر نمی کنم داشته باشد
حتی عربستان هم که یکبار رفتم باز امکانات رفاهی جاده ای نا را ندارد

زیارت قبول .
در رابطه با عراق فراموش نکنیم حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام همین چند سال قبل بود و بعد از اون موضوع داعش و ... اینها موجب عدم رشد عراق شد اما با وجود تمام مشکلات در همین چند سال اخیر رشد اقتصادیش از ایران بیشتر بوده و نرخ تورمش هم کمتر از ایران بوده و ...
من ایران رو با دبی مقایسه میکنم اون پیشرفتی که دبی داشته اصلا قابل مقایسه با ایران نیست .ثروتی که در ایران هست اگر درست مدیریت شود نباید هیچ فقیری وجود داشته باشد . فقر در ایران بیداد میکند و هر روز برتعداد آن افزوده میشود . قبلا اگر در تهران اطراف شوش و سیزده آبان و خاک سفید به عنوان محله های فقیر نشین شناخته می‌شدند الان محله های فقیر نشین دیگر قابل شمارش نیست
این حجم سنگین اختلاسها غیر قابل باور هست و متاسفانه هر روز هم بیشتر میشود و هزاران درد دیگر .

نهال جمعه 15 مهر 1401 ساعت 13:14 http://fazmetr.blogsky.com

فقط مردم دارن له میشن و دولت هم با سناریو های تکراری داره طبق معمول مارو خر فرض میکنه و جوری وانمود میکنه که اگر هم کسی معترضه بیرون ازین مملکته و اینجا همه راضی ترینن

بله متاسفانه همیشه با دروغ و ارعاب بر مردم مسلط شدن .

ربولی حسن کور جمعه 15 مهر 1401 ساعت 13:10 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
و متاسفانه تنها چیزی که برای بعضی ها بی ارزشه جون جوانهای این مملکته

دقیقا . متاسفانه برای حاکمان جان انسانها هیچ ارزشی ندارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد