من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

غریب وطن...

اومدم فرودگاه برای بدرقه خواهرم و خانوادش که یک سال قبل مهاجرت کردن و حالا دو هفته ای اومده بودن ایران . تو صف پروازهای خروجی به افرادی که تو صف پرواز هستن نگاه میکنم دلم گرفته ، جوونها و خانواده هایی که دارن میرن رو نگاه میکنم گویی حس رهایی دارند و من دلم میسوزه برای کشورمون . کشوری که مردمش موقع خروج حس رهایی دارن و با خودشون میگن عطای وطن رو به لقایش می‌بخشیم دردناکه..... 

به امید روزی که هیچ ایرانی  تو کشورش احساس غربت نکنه و پیشرفتش رو در گروه مهاجرت نبینه ....

نظرات 4 + ارسال نظر
رهگذر یکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت 17:32

سلام
من فکر می کنم یک چشم و همچشمی در مهاجرت‌ها وجود دارد
وگرنه اوضاع هم آنقدر بد نیست
یعنی در خانواده ما که کلی مهاجر هست تقریبا هیچ کدامشان نه بیکار بودند و نه از نظر راهیان دغدغه ای داشتند
به قول معروف خوشی زیر دلشان را زد و رفتند
خواهر زاده همسرم خانمش مهماندار بود خودش هم کار کاسبی درست حسابی داشت
همسرش گیر داد بیا برویم کانادا
می گفت آخه من بروم آنجا چکار کنم
بالاخره از هم جدا شدند

بله چشم و هم چشمی هم خیلی موثر هست و مهاجرت به عنوان یک برگ برنده به حساب میاد .

اعظم46 یکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت 13:23

جای خواهر گلت سبز باشه
ساز دهل هم از دور خوش است هر کسی دل کار کردن داشته باشه اینجا هم می تونه موفق باشه

بله کاملا درسته . البته مشکلات کار در ایران خیلی زیاد هست . و دخالت در امور شخصی هم در ایران مزید بر علت هست .

یاسی یکشنبه 24 بهمن 1400 ساعت 09:09

سلام
الهی آمین..امیدوارم که هیشکی اسیر غربت نشه...مخصوصا این غربت سردی که ما رو بلعیده...

امیدوارم شرایط کشور اینقدر خوب بشه که هیچکس به مهاجرت فکر نکنه و همه عزیزان مهاجرت کرده هم با آرامش خیال برگردن.

ربولی حسن کور شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 21:51 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
زمانی میزان مهاجرت از ایران در حد صفر بود

بله درسته و متاسفانه الان مهاجرت به عنوان یک موفقیت بزرگ برای جوانها محسوب میشه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد