من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

صبح از خواب بیدار شدم و رفتم سر گوشی موبایلم میبینم برادرم که ساکن آلمان هست نوشته :

«آقا کل  یه حزب قدر قدرت که ۱۶ سال صاحب قدرت بود رفت جاش دو حزب دیگه لیبرالها و سبز ها اومدن و بلافاصله و بدون تلف کردن وقت کارها رو دست گرفتن و دارن پیش میبرن. بدون اینکه آسمون بیاد زمین یا زمین بره آسمون.ارزش دموکراسی رو خوب هزار بار در کتاب و جزوه ...... خوندیم . اما وقتی در لحظه حسش میکنی یه چیز دیگه س..


و من به خودمون فکر میکنم به ماهایی که در جهان سوم زندگی میکنیم در حسرت حداقلی ترین حقوق انسانی خودمون.

کودکان زباله گردی که دیروز دیدم به یادم میاد که یک جعبه شیرینی پیدا شده در سطل زباله رو با هیجان باز کرده بودن و گویی به گنجی بزرگ دست پیدا کردن مشغول خوردن شیرینی های دور ریخته شده بودن. به نبود آزادیهای اجتماعی ، افزایش سرسام آور قیمتها و گسترده تر شدن فقر مردم ....

خاور میانه مظلوم همیشه در جنگ ....

نظرات 9 + ارسال نظر
محمود دوشنبه 20 دی 1400 ساعت 15:10

به داداشت بگو جای همه نفس بکشه

واقعا ... انسان تو اون کشورها حرمت داره و نفس راحت می‌کشه .

سهیلا دوشنبه 13 دی 1400 ساعت 11:51 http://Nanehadi.blogsky.com

اونور زندگی میکنن،ما از پشت حباب شیشه ای تماشا میکنیم.خاورمیانه غرق در خون.

نسرین شنبه 4 دی 1400 ساعت 13:25 https://yakroozeno.blogsky.com/

کو کامنت من؟!

کامنتت هست عزیزم

یاسی شنبه 4 دی 1400 ساعت 03:10

سلام صفا جان
چقدر تاسف آوره...بچه های معصومی که برای تهیه خوراکی توی سطلهای زباله پرسه میزنن...

نسرین شنبه 4 دی 1400 ساعت 00:36 https://yakroozeno.blogsky.com/

هیهات...

بله هیهات.....

پگاه یکشنبه 28 آذر 1400 ساعت 11:45

ما خیلی راه داریم تا به اون سطح فکری اونا برسیم متاسفانه در طول تاریخ که حسابی کم کاری کرده ایم. امروز هم گرفتار استبداد دینی هستیم، چیزی که دین و دنیا مون رو با هم به مرز نابودی کشونده و کم کم خودشون رو هم از دایره تنگی که ساختن بیرون میندازه.

بله کاملا باهاتون موافقم . راهی بسیار طولانی در پیش داریم .

مهربانو شنبه 20 آذر 1400 ساعت 15:23 http://baranbahari52.blogsky.com/


چقدر خسته و درمانده از شرایط


واقعا شرایط سختی هست.

ربولی حسن کور شنبه 20 آذر 1400 ساعت 13:50 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
حالا چرا متنو دوبار نوشتین؟

متن تکراری رو اصلاح کردم ممنون از تذکرتون . امان از این عجله کردن ها ...

رهگذر شنبه 20 آذر 1400 ساعت 10:05

سلام
آسایش آنها در فقیر بودن ماست
تا تمام انرژی خود را صرف چیز هایی کنیم که برای آنها آب و نان دارد
مثلا هشتاد میلیون ایرانی سیاست زده هستند تنها فکر و ذکرشان سرک کشیدن در سیاست هست که تقریبا نود در صد هم سررشته ای در آن نداریم
همین آلمان برای فقیر نگه داشتن مردم خاورمیانه چه قدم هایی که بر نداشت آن جنگ عراق علیه ایران و در اختیار گداشتن بمب شمیایی به عراق
آن در کنار غرب بودن برای حمله به سوریه و عراق و افغانستان
و آن مهر سکوت در جنایات عربستان و اسرائیل و در مناطق
و آن کلاه گشادی که سر ما گذاشتند در برجام

ما داریم چوب فرهنگمون و ندانم کاریهای خودمون رو میخوریم .
فراموش نکنیم در جنگ داخلی سوریه المان بود که مرزهاش رو به روی پناهندگان سوری باز کرد .
و تا زمانی که مسولین ما قبل از اینکه به فکر مردم خودشون باشن دنبال رقابت برای قدرت طلبی بیشتر در خاورمیانه باشن همیشه شرایط همین خواهد بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد