من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

بی برقی و گرما

حدود یک ساعتی هست برق رفته و هوا رو یه تاریکی داره می‌ره بدون کولر باید گرما رو تحمل کرد دست و دلم به کار نمیره تصمیم میگیرم برای شام الویه درست کنم خوبه که طبقه اول هستیم و آب لوله به اندازه شیر سماور میاد . سیب زمینی ها رو با یک لیوان آب  شستم و گذاشتم  رو گاز . دلم میخواد برم پیاده روی ولی با این بی برقی حتما تا نیم ساعت دیگه بیرون ظلمات میشه .پس بی خیال پیاده روی . اینترنت هم قطع شده بود خوبه که حداقل آلان وصل شد و با گوشی سرم گرم شده. این شرایط تا کی میخواد ادامه داشته باشه . تو حل مشکلات جزئی مملکتمون موندیم اونوقت برای دنیاهم شاخ و شونه میکشیم . خداوندا به مسولینمون آگاهی ، مسولیت و کاردانی عطا فرما .

پسر کوچکم یک ساعت پیش رفت بیرون موقع رفتن میگه دیر میاد و من دوباره فریادم بلند شد که ببین کاری میکنی خونه و زندگی رو بفروشم و برم جایی که هیچ نشونی از من پیدا نکنید . آقا من رو این موضوع دیر اومدن حساسیت دارم چه کار باید بکنم که این پسر بفهمه؟ 

نظرات 8 + ارسال نظر
مهربانو چهارشنبه 6 مرداد 1400 ساعت 11:38 http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام صفا جون خوبی عزیزم؟ دلتنگت شدم یه پست برامون بنویس از حالت خبر بده

ممنون عزیزم که به یادم هستی . خوبم طبق معمول تیر و امسال مردادشدیدا درگیر کار هستم .

س.ر دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 01:49 http://midlifecrisis.blogfa.com

سلام. بعد از مدتها به وبلاگ نویسی برگشتم. دارم آرشیوتون رو میخونم. خوشحال میشم دوستان وبلاگی باشیم.

ممنون از حضورتون و چه خوب که دوباره به وبلاگ نویسی رو آوردین.

خودیافته دوشنبه 21 تیر 1400 ساعت 07:49

باجی جان باور کن برای آینده خودشون بهتره. به یک بهانه ای مثلا مریضی( که حرفی نباشه توش) کلا خرید وسائل و تره بار رو بذار رو دوششون. یکی از فاملهای ما خونه رو فروخت و واسه پسرش خونه خرید. ازونور گفت خرج دوا درمون کردم. یعنی پسرش تا ٦ سال خبر نداشت اینا همش فیلمه. در عوض الان مکانیک ماهری شده.

بله باید مخارج رو تقسیم کنم بینشون و هر کدوم بخشی از مسولیت رو به عهده بگیرن .

محمود شنبه 19 تیر 1400 ساعت 08:01 https://virgool.io/@mnoaein

اتفاقا مواظب باش نپخته ازدواج نکنن که خدایی ناکرده با معضلاتی به مراتب بغرنج تر روبرو خواهی شد

دقیقا یکی از نگرانی های من همین هست . فعلا که به فکر ازدواج نیستند .

خودیافته جمعه 18 تیر 1400 ساعت 17:40

سلام باجی جان
من واقعا گاهی به أین نتیجه میرسم که أین غربیها یه چیزی میدونن از فرزندانشون بعد از هجده سالگی اجاره و پول مواد غذائی دریافت میکنن. شما الان تو أین سن و سال نه دوست پسر دارین و نه ازدواج کردین. أین دو فرزندتون هم خیالشون راحته. به نظر من کم کم خودتون رو بزنین به مریضی و کلا بهشون مسؤلیت بدین. بگین از نظر مالی کم آوردین ویا نیاز به همدم دارین و کم کم مسولیت زندگیشون رو بسپرین به خودشون.

بله واقعا خیالشون راحته . خیلی وقتها فکر میکنم من هم مثل غربیها باید ازشون بخوام تو مخارج خونه سهیم بشن . و به قول شما باید بگم توانایی مالی اداره زندگی به تنهایی رو ندارم .

مهربانو چهارشنبه 16 تیر 1400 ساعت 15:46 http://baranbahari52.blogsky.com/

من اصلاااااااً راه حل رو در ازدواج نمیدونم
انسانی که هنوز به بلوغ نرسیده نباید ازدواج کنه . یکی از نشونه های بلوغ مسئولیت پذیریه
مسلماً با ازدواج مشکلاتشون چند برابر میشه اونوقت دیگه یکی نیستن دوتا و شاید درکمال بدشانسی سه یا بیشتر هم بشن .
بیشترین عاملی که باعث جدایی من و پدر مهردخت شد همون عدم مسئولیت پذیری بود . زندگیمو خوندی که

بله ازدواج که اصلا راه حل مشکلات نیست بلکه پرت کردن مشکلات در مسیری دیگر هست . و من اصلا با ازدواج بدون برنامه ریزی و بررسی همه جوانب جوانها موافق نیستم . اما معتقدم باید به ازدواج و پذیرش مسولیت و آماده کردن مقدمات اون فکر کنند و برنامه‌ریزی داشته باشند.

رهگذر دوشنبه 14 تیر 1400 ساعت 23:02

با درود
آی چه عذابی ما از هر سه تا کشیدیم
ازدواج که کردند دیگه عاقل شدتد
پس ازدواج عاملی برای رهایی است
امروز برق ما دو بار قطع شد
ساعت یازده تا یک و سه و نیم تا پنج و نیم
چاره اش صرفه جویی است
وقتی همسرم نباشد من پرده ها را جمع نمی کنم
تابش نور خورشید به شیشه باعث شکست نور و تبدیل طول موج آن از کوتاه به بلند یا همان خاصیت گلخانه ای می شود یعنی گرما را زیاد تر می کند
یعنی اگه پرده ها کشیده بشوند حتی نیاز به روشن کردن کولر نداریم
ولی خیلی هامون رعایت نمی کنیم
در انگلیس شب ها ساعت نه ببعد گرمایش خاموش می شد
می گفتند چون شب ها از پتو استفاده می شود گرمایش را خاموش می کنیم تا فردا سر درد هم نگیرید

وااای من هم لحظه شماری میکنم برای ازدواج و مستقل شدن این دو تا .
بله اگر همه صرفه جویی کنیم مشکلات کمتر میشود . اصلا برای بهبود وضع محیط زیست باید در برق و گاز و آب صرفه جویی کرد .
بله در خارج به دلیل گران بودن انرژی مردم در مصرف صرفه جویی میکنند.

ربولی حسن کور دوشنبه 14 تیر 1400 ساعت 21:34 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
جالبه
اینجا هم برق نیست و تازه نت وصل شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد