من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

روز مادر

امروز روز مادر هست و تو این چند روز گذشته پیامهای مختلفی در رابطه با این روز برام اومد که دو تا از اونها به این روز از زاویه دیگه ای نگاه کرده بودن و برام جالب بود .


یکی این بود :

                                             دنیای غریبی است دنیای تناقضها ، باید :

                                           مردانه کار کنی ، زنانه بذر محبت بپاشی 

                                         مردانه تصمیم بگیری ، زنانه دوست بداری

                                            مردانه قول بدهی ،زنانه عشق بورزی 

امیدوارم روزی از ورای این تناقض ها جهانی زاده شود که دیگر در آن ، روز زن یا روز مرد نباشد

                                               یک روز باشد و ان هم روز انسانیت 


مطلب بعدی :

لطفا روز زن را به من تبریک نگویید من هم روز ن را به هیچ بانوی ایرانی تبریک نمیگویم . من و ما به روز زن نیازی نداریم ما رفع تبعیض و حقوق برابر را خواهانیم .

نه شاخه گلی میخواهیم نه حتی سرویس مرد نشان ، ما را با یک روز یا یک هدیه نمیتوان فریب داد.

زمانی که در جامعه زن نصف مرد است (دیه زن و شهادت زن در دادگاه ) ، وقتی شناسنامه ها را نگاه میکنیم و میبینیم فرزند ، تنها فرزند یکی از والدین است ،فرزند بابا (که خداوند همه پدران را سلامت بدارد ) و مادر فقط نقش دایه را دارد و بس ، وقتی برای زنان حتی در سطوح عالی علمی و اجتماعی ، گرفتن پاسپورت و مسافرت حتی برای  سفرهای کاری و تحصیلی  منوط به اجازه شوهر است و در صورت مخالفت همسر سفر برای او ممنوع میشود حتی به بهای از دست رفتن موقعیت عالی در تحصیل ، شغل ، ورزش و....

روز زن را روز مادر را به ما تبریک نگویید  ، این کار درست مثال آب نبات دادن به دست کودکی است که شاید با همان آب نبات سکوت کند و از خواسته خود چشم پوشی نماید .

زنان را ، مادران را تحقیر نکنیم ، در موردشان شعار ندهیم .

به شعور مادران و بانوان احترام بگذاریم و آنها را به چشم انسانی برابر بنگریم ، آنها جنس دوم نیستند.

این بندهای چندین هزار ساله اسارت را از دست و پایشان باز کنیم تا شکوه و ارزشمندیشان  نه در حد حرف و شعار بلکه عملا و واقعا تجلی پیدا کند .

و هر دو گروه زنان و مردان در این زمینه مسول هستند و هر کدام به دلایلی و به طریقی .

انسان باشیم و انسانیت پیشه کنیم.



نظرات 4 + ارسال نظر
یاسی یکشنبه 19 بهمن 1399 ساعت 07:12 https://jasmin2020.blogsky.com/

واقعا روز مادر و روز پدر فقط یه نماد ست...اون روزی که همه به حق و حقوق هم احترام بذارن و قدردان زحمات و فداکاریهای همدیگه باشن را آرزوست...

به امید اون روز

اعظم 46 شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 19:53

من هم به تبعیض بین زن ومرد معترض هستم.ظریفی می گفت زن سر سفره ی عقد به مرد اعلام می میکنه که کنیز اوست زیرا بدون اجازه ی او نمی تونه سر کار بره یا از خونه بیرون بره ویا معامله ای انجام بده در آمدش هم با اجازه همسر هزینه بشه ودر بعضی خانواده ها زن کار می کنه هم هزینه های خودش وهم بچه هاشو باید ساپورت کنه این تبعیض وقتی به چشم می آد که پای زن به دادگاه باز می شه اونجاست که با اطاله ی دادرسی و وقت کشی باید کلی منت مرد رو بکشه تا جدا بشه چون حق طلاق با اوست هنوز برا خودم سواله که کجای اسلام گفته زنی که کراهت داره ونمی خواد با همسرش زندگی کنه اگه مرد قبول نکرد همینطور بلاتکلیف بمونه

واقعا زتدگی کردن با کراهت چه لطفی برای خانواده داره ؟؟؟

محسن کریمی شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 15:57 https://tjarat.blogsky.com

درود بر شما
بنده یک وبلاگ تخصصی از سال 1393 بانام گمرک مهران مرز مهران https://tjarat.blogsky.com دارم جهت تقویت وبلاگ بنده و شما تمایل به تبادل لینک دارم.
امیدوارم شاد و پیروز باشید

مهربانو شنبه 18 بهمن 1399 ساعت 14:38 http://baranbahari52.blogsky.com/

صفا جون من به اون دنیای تناقض ها اعتراض دارم ..من روز زن رو قبول ندارم.. به همون ترتیب روز مردرو هم قبول ندارم .. روز فقط روز انسانیت که اونم هر روز باید روز انسانیت باشه

بله کاملا باهات موافقم . به امید اون روز . که البته مسولیت ما هم هست که بچه هایی تربیت کنیم که پایبند اصول انسانی باشن .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد