من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

من و تنهایی و امید

زندگی فراز و نشیب بسیار داره و من به عنوان یک زن و مادر این فراز ونشیب رو با پوست و گوشت و استخونم لمس کردم و یاد گرفتم که همواره تعادل رو حفظ کنم هم تو فراز و هم تو فرود و همواره سعی میکنم هیچوقت خودم رو نبازم

سفارت آلمان

دیروز طبق قرار قبلی باید میرفتیم سفارت   ساعت 9.40 باید اونجا می بودیم  با کمی تاخیر رسیدیم همچین که از مترو اومدیم ییرون برای خرید ارز از این ارز فروشها خرید کردیم و اونها هم دوبل بهمون انداختن  رفتیم جلوی در سفارت  ونگران از اینکه با تاخیر رسیدیم و حالا راهمون نمیدن دیدیم نه بابا اینجا ایرانه و هیچ چیز سر وقتش نیست بعد از کلی ایستادن  رفتیم داخل حیاط  یک قسمتی صندلی گذاشته بودن و خالی بود و ما هاج و واج مونده بودیم که کجا باید بریم نه تابلو  راهنمایی نه چیزی.  یک محوطه دیگه جلوتر بود رفتیم اونجا و نگهبان اونجا گفت که  از باجه هایی که در محوطه قبلی بود باید شماره بگیریم و وقتی  متوجه باجه مورد نطر شدیم با یک خانم بسیار خود خواه و بد اخلاق روبرو شدیم که با لحن بسیار بدی به ما میگفت چرا شماره نگرفتیم و همنطور سرمون رو اتداختیم پایین رو رفتیم و.... و من هم بهش اعتراض کردم که چرا اونجا تابلو راهنما  نداره و اصلا اون حق نداره اونطور برخورد کنه خلاصه شماره گرفتیم و رفتیم ولی من دنبال فرصتی بودم تا مسول اونجا رو ببینم و اعتراض کنم متاسفانه محل دریافت مدارک جوری بود که من رو بیشتر یاد سالنهای ملاقات زندان می انداخت باجه هایی  محصور با شیشه هایی قطور که کارمند سفارت از پشت شیشه با میکروفون و بلند گو سوالش رو میپرسید و ارباب رجوع هم  مثل یک متهم مقابل باجه باید سرپا بایسته در حالیکه میکروفونی هم در اختیار نداره با صدای بلند  به سوالات جواب بده و کلا مشخص بود که همه  مراجعین  در این  شرایط که همه در سالن نشستن و این سوال و جوابها رو میشنون  چقدر معذب هستن  و بارها  پیش اومد که خانم اونور باجه مراجعین رو به خاطر  آروم حرف زدن دعوا کرد و...

نوبت ما شد ومدارک رو دادیم و سوالها رو جواب دادیم و قرار شد بعدا بریم و نتیجه رو بگیریم  برای هر برگ کپی 500 تومن و برای یک لیوان کوچولو نسکافه و بیسگویت 7000 تومن پول دادیم خلاصه سرگردنه به معنای واقعی.... 

  موقع بیرون اومدن پرسیدم  مدیر یا رییس رو چطور میشه دید که گفتن  امکان نداره.  و من انتقاداتم رو روی یک برگ نوشته و در صندوق پیشنهادات انداختم . 

 هر بار یاد اونجا میفتم حس بسیار ناخوشایندی از شرایط اونجا برام ایجاد میشه ...... آیا واقعا نمیشد با گذاشتن یک صندلی در مقابل باجه ها و در اختیار گذاشتن میکروفن برلی ارباب رجوع ها شرایط بهتری رو ایجاد کرد و آیا بهتر نبود که آموزش روابط عمومی به کارمندها داد تا با ارباب رجوع بهتر برخورد کنن و........

اینها کارمندهای ایرانی سفارت بودن و آیا این فرهنگ رایج آلمان هم هست نمیدونم با تعاریف خوبی که از احترام به حقوق انسانها در غرب خوندیم و شنیدیم این برخوردها خیلی متفلوت بود ....

نظرات 6 + ارسال نظر
خودیافته سه‌شنبه 19 آبان 1394 ساعت 12:13 http://salhayetanhayi.persianblog.ir

به سلامتی و دل خوش صفا جان

انتقاد در حد ممکن، بهترین راه هستش فعلا. یعنی نمیبایست از کنارش راحت گذشت. جامعه نیاز به اصلاح داره و کمترین کار ممکن انتقاد سازنده هستش. بسیار کار خوبی میکنین. خواهرم چند وقت پیش از کارمند بانک شکایت کرد و به نحو احسنت رسیدگی شد.

محمود دوشنبه 18 آبان 1394 ساعت 11:36

سلام خوشحال شدم .. امیدوارم خوش بگذره دوست عزیز

ممنون آقا محمود خیلی وقت بود نظری ازتون نداشتم خوشحالم کردین

رهگذر یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 21:14

خوشم میاد هیچ وقت نمیگی ریش ما گرو است و تن به خفت بدهید اگه لازم باشد انتقادت را می کنی
خب به سلامتی عازم آلمان هستید

واااااااای اگه صدام در نیاد که خفه میشم .............

مریم یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 16:50 http://hezartoyekhyal.blogfa.com/

سلام نازنینم منم تابستان رفتم سفارت بله حق با توست ..اما واقعا در المان خوده المانی ها اینطوری نیستن این ایرانی های ندید بدید وقتی به جایی میرسن دیگه ببخشید به ماتهتشون میگن دنبالمون نیا که بو میدی....

مریم یکشنبه 17 آبان 1394 ساعت 16:32 http://hezartoyekhyal.blogfa.com/

سلام نازنینم منم تابستان رفتم سفارت بله حق با توست ..اما واقعا در المان خوده المانی ها اینطوری نیستن این ایرانی های ندید بدید وقتی به جایی میرسن دیگه ببخشید به ماتهتشون میگن دنبالمون نیا که بو میدی....

امیدوارم اونجا فضا اینطوری نباشه .... واقعا برخوردهای این هم وطنهای خودمون غیر قابل تحمل هست

سهیلا جمعه 15 آبان 1394 ساعت 21:06 http://nanehadi.blogsky.com

متاسفانه این اخلاق کارمندای ایرانی.خیلی ارباب رجوع رو تکریم میکنن.احتمالا خیلی ها میرن شکایت کارمندا رو بکنن که مدیرشون رو قایم کردن

بله دقیقا همینه وگرنه دلیلی برای قایم کردن مدیرشون نمیتونست وجود داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد